Hydroscope: een op maat gemaakte oplossing met integratie naar 4PS Construct
Met de op maat gemaakte oplossing van Be-Sync heeft Hydroscope de gemiddelde doorlooptijd van adviesrapporten met een week verkort. “Hydroscope is een adviesbureau in waterkwaliteit. Met 30 buitendienstmedewerkers nemen we jaarlijks 20.000 watermonsters en controleren we 3.500 installaties. Relatiebeheer, contractmanagement, planning, urenregistratie en facturatie verloopt via Microsoft Dynamics NAV 4PS Construct,” vertelt Kevin Kanter, Bedrijfsdirecteur bij Hydroscope.
De keuze voor Be-Sync
het advieswerk resulteert in tienduizenden documenten per jaar. In 2013 zagen we door de bomen het bos niet meer. Documenten werden op een netwerkschijf opgeslagen, werden niet eenduidig benoemd, raakten kwijt en konden niet met klanten worden gedeeld. Informatie voor onze buitendienst was niet in het veld beschikbaar. De adviseur moest op verschillende systemen inloggen om over zijn gegevens te beschikken.
Onze visie was helder. We wilden één portaal voor de buitendienst en onze klanten om op een willekeurige locatie essentiële informatie te raadplegen en documenten te beheren. Be-Sync heeft met SharePoint een pragmatische oplossing geboden. Door een simpele koppeling worden documenten verrijkt met informatie uit Microsoft Dynamics Navision.
Microsoft SharePoint Online
In SharePoint beschikt de buitendienstmedewerker over een actueel statusoverzicht van zijn werkvoorraad. Dit is gelinkt aan zijn werkbonnen, monsterformulieren en sjablonen. Na het verwerken van zijn gegevens wordt de informatie automatisch doorgestuurd naar het laboratorium en het adviesrapport op basis van Navision-informatie op de juiste klantsite geplaatst. De klant kan inloggen op het klantportaal en beschikt direct over zijn rapporten.
De oplossing heeft een enorme besparing in administratie opgeleverd. De gemiddelde doorlooptijd van adviesrapporten is met een week verkort. De buitendienstmedewerkers kunnen veel adequater op klantvragen reageren. Het gehele proces is volledig gedigitaliseerd en er komt geen papier meer aan te pas.
Be-Sync ervaar ik als zeer kundig en oplossingsgericht. Bij problemen wordt er snel gereageerd. Oplossingen worden niet onnodig complex gemaakt en met minimaal “softwaremaatwerk” gerealiseerd. We hebben vaste contactpersonen die pro-actief met ons meedenken.”
-
Deel dit artikel: